Van Marktplaats tot je huiskamer: Brenger regelt het
Ontdek hoe je jouw aankoop in 4 stappen thuis laat bezorgen
Stem af met de verkoper
Om een transport te kunnen boeken, is het handig om vooraf een aantal zaken af te stemmen met de verkoper. Je hebt de volgende gegevens van de verkoper nodig om het transport te kunnen plaatsen:
- Het volledige ophaaladres.
- Telefoonnummer en email.
- Op welke verdieping het product klaar staat en of de verkoper de koerier wil helpen met tillen.
- De beschikbare ophaalmomenten.
- De afmetingen van het product.
Boek je transport
- Vul hier het ophaal- en afleveradres in.
- Vul de afmetingen van het product in.
- Selecteer eventuele extra services zoals een extra sjouwhulp.
- Betaal vervolgens het transport via Creditcard, Bancontact, KBC, Belfius of andere betaalmethodes. Als je kiest voor de veilige productbetaling, betaal je niet alleen voor het transport, maar ook voor je product aan de verkoper.
- Nadat je hebt betaald, ontvang je van Brenger een e-mailbevestiging.
We houden je op de hoogte
- Na de betaling koppelt Brenger jouw transport aan een professionele koerier.
- De avond voor de dag van het transport ontvang je het exacte tijdvak en de contactgegevens van de koerier. Zo kunnen jullie elkaar op de hoogte houden en verloopt het transport soepel en efficiënt.
- Heb je vragen over je boeking? Kijk dan hier.
De dag van je transport
- De koerier haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Heb je vragen over de bezorging? Bekijk de antwoorden hier.
- Met behulp van de live tracking-functie kun je de koerier volgen en op de hoogte blijven van de voortgang van het transport.
- Als de koerier te laat is door bijvoorbeeld drukte op de weg, zal hij zijn best doen je hiervan op de hoogte te houden.
- Zodra de spullen zijn afgeleverd, dien je ontvangst te bevestigen en zal de koerier worden uitbetaald. Tot slot kun je de koerier en de service beoordelen.
Veelgestelde vragen
Wat kan ik allemaal laten vervoeren?
Brenger staat klaar voor het vervoer van uiteenlopende items, of het nu gaat om grote, kleine of meerdere objecten. Ons dagelijks transport omvat een breed scala aan producten, waaronder meubels, fietsen, pallets, huidshoudelijke apparaten en meer. Zolang jouw items binnen de afmetingen van de reguliere bestelbussen passen (maximaal 400 x 180 x 160 cm), bent je bij ons aan het juiste adres. Dit maakt het bijzonder gemakkelijk om bijvoorbeeld aankopen van tweedehandswinkels, veilingen of reguliere winkels op te laten halen en op een door jouw gewenst moment thuis te laten bezorgen.
Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?
Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.
Voor sommige opdrachten geldt er geen garantie. Deze opdrachten kunnen niet vooraf worden betaald en worden niet gedekt door onze schadeverzekering:
- Het transport bevat één of meerdere artikelen die groter zijn dan 400x180x160 cm;
- Het totale volume van het transport is groter dan 5 m³;
- Het totale gewicht van de items is zwaarder dan 200 kg;
- Het transport moet naar een afvalstation;
- Het gaat om etenswaren;
- Het betreft een aanhangwagen/aanhanger of piano;
- Het betreft een organisme (planten/dieren);
- Het transport betreft een gebied buiten het standaard transportgebied: Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Duitsland.
Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.
Wat kost een transport en hoe vraag ik een offerte aan?
De kosten voor transport via Brenger worden bepaald op basis van verschillende factoren, waaronder de afstand, de afmetingen van het product dat je wilt verzenden, en eventuele extra services die je wenst.
Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in. Daarna verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.
Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?
Tijdvak
Als je een dag of langer van tevoren een transport plaatst, ontvang je om 20:00 uur de avond vóór het transport per e-mail de naam van de koerier en het tijdvak waarin hij of zij komt. Als je op de dag zelf een transport plaatst, ontvang je een e-mail zodra een koerier reageert.
Tracking pagina
In je bevestigingsmail vind je een knop ‘Bekijk status’ waarmee je naar de tracking pagina kunt gaan. Hier kun je de koerier volgen en de status van je transport bekijken.
Je kunt ook contact opnemen met de koerier of extra instructies/aanwijzingen toevoegen vanuit de tracking pagina. Je krijgt toegang tot het telefoonnummer twee uur vóór aanvang van het door de koerier opgegeven tijdvak. Wil je eerder dan twee uur van tevoren contact opnemen? Dan kun je hem of haar een bericht sturen via dezelfde pagina.
Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?
Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500.
In specifieke gevallen wordt de schade niet gedekt:
- Schade aan het product die binnenshuis ontstaat wanneer de vervoerder de spullen tilt of helpt bij het tillen op het ophaal- of afleveradres;
- Schade aan glas, spiegels, steen, computers, piano’s, aanhangers, printers, etenswaren, planten, dieren, geld en geldwaardig papier, lijfsieraden, kunst en antiek/antiquiteiten;
- Schade aan een product dat groter is dan 400x180x160 cm;
- Schade aan een product dat in een opdracht valt die in totaal zwaarder is dan 200 kg;
- Schade aan iets anders dan het product, zoals het huis of de tuin;
- De koerier is niet aansprakelijk voor schade aan het product die niet was te constateren bij het ophaaladres, bijvoorbeeld bij interne schade die niet zichtbaar is aan de buitenkant van het product.
Je kan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om het risico tot schade te beperken. Verpak en zeker je spullen, gebruik het juiste verpakkingsmateriaal en overweeg aanvullende verzekering an te schaffen voor waardevolle artikelen.
In het geval dat er schade ontstaat verzoeken we je om het schadeformulier binnen 48 uur nadat de spullen zijn geleverd in te vullen. Ons team zal het dossier beoordelen en binnen twee werkdagen contact met je opnemen. Afhankelijk van de schade zullen wij je tegemoet komen in het herstel, of de waarde van het product vergoeden (tot €500)
Mocht je nog niet alle benodigde informatie voorhanden hebben, vragen we je nog steeds om het formulier binnen 48 uur in te vullen. We zullen dan contact opnemen om het dossier aan te vullen.
Voor vragen of opmerkingen kan je altijd een mail sturen.
Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?
Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:
- Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
- Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
- Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
- Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.
Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:
- Een verhuislift
- Demontage
- Verpakkingsmateriaal
Kan de koerier met laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?
Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelbus met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om jouw spullen in en uit te laden, dan kan je extra services toevoegen aan jouw boeking. Het is jouw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:
- Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
- Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
- Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
- Laadklep en een extra sjouwhulp: de koerier komt met een bus met laadklep en een extra sjouwhulp.
Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:
- Een verhuislift
- Demontage
- Verpakkingsmateriaal
Onze koeriers zijn al meer dan 100.000 keer beoordeeld!
Over koerier Zehdy
Over koerier Hoèger
Over koerier Alexandru
Over koerier Bojan
Over koerier Henk
Verminder jouw CO2-uitstoot door Brenger te gebruiken
Wij koppelen jouw transport aan de koerier die de route toch al rijdt. Door niet zelf op en neer te rijden en een Brenger koerier het te laten meenemen, bespaar je gemiddeld 48.4 kg CO2💨 op een transport van 220 km. Dat staat gelijk aan de uitstoot van 26,8 hamburgers 🍔 of 89,8 douchebeurten 🚿.